דפים

יום שלישי, 16 בספטמבר 2014

חקירת עובדים

הסיפור שלי היום, מדבר על מפעל בתעשיית המזון, יואב הוא מנהל המפעל, ובמפעל יש כ 45 עובדים צעירים, ותיקים, נשים וגברים. אחד מעובדי המפעל הוא ראובן, עובד ותיק כבן 55, שהיה העובד המועדף על יואב. ראובן עובד במפעל מיום הקמתו ועד היום, ראובן ויואב היו חברים טובים גם מחוץ לשעות העבודה וכמעט ולא היו ביניהם יחסי עובד ומעביד.

לפני כשלושה חודשים הגיעו למפעל עוד 4 עובדים חדשים, צעירים בשנות ה 30 המוקדמות לחייהם, בסיכום החודשי שערך יואב עם הנהלת החשבונות מול מחלקת הייצור התגלה פער בין הכמות המיוצרת במחלקת הייצור לבין הכמות המשווקת לרשתות ולחנויות, יואב החל לחקור לבד את העניין ולנסות להבין מאיפה מגיעים החוסרים האלו, כמובן שהחשיבה הראשונית הייתה שאחד מהעובדים החדשים פשוט גונב מזון מהמפעל.

חוקר פרטילאחר כמה ניסיונות של חקירה עצמאית, יואב לא הצליח להגיע לתובנות והוא פנה לחוקר פרטי, שיגלה מי העומד מאחורי החוסרים. בתחילה התקנתי מצלמות נסתרות לאחר שעות הפעילות של המפעל, כך יצא שאף אחד אינו ראה את ההתקנה. לאחר כמה ימים ביקשתי מיואב אישור להתחיל ולחקור את עובדי המפעל, יואב ביקש להוציא כמה אנשים מהרשימה, כאשר חשב בביטחון גדול שהם לא מעורבים, כן, ראובן היה אחד מהם. כמובן שבחקירות האנשים במפעל כולם הכחישו ולא לקחו על עצמם את האחריות לחוסרים, אך לאחר כמה ימים כשהגיעו התצלומים של המצלמות הנסתרות, התגלתה האמת, ראובן הנאמן הוא העומד מאחורי הפרשה. יואב קרא לראובן למשרדו ושאל האם מעורב בהיעלמות מוצרי המזון, ראובן הכחיש ולא האמין שיואב בכלל חושד בו, לאחר כמה שניות שלף את התמונות שמראות בבירור שראובן הוא הגנב, שמצידו נשאר מבוייש ועל סף דמעות.

ראובן החזיר את כל מוצרי המזון שעדיין לא השתמש בהם ופוטר מעבודתו באופן מיידי, לאחר כל כך הרבה שנות עבודה, נשאר ללא שום דבר, חשוב לציין שללא פנייתו של יואב למשרד חקירות לא הייתה מתגלה האמת, ויואב יכול היה לפטר עובדים כל הזמן אך הגניבות היו נמשכות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה